Blogger tarafından desteklenmektedir.


            Çocuklar için en önemli zamanlar, benliğinin farkına varmaya başladığı ve kişiliğini ortaya koyduğu zamanlardır. Bu zaman diliminin başı çocuğun okul öncesi diye adlandırdığımız eğitim yıllarıdır.  Çocuk kendini tam anlamıyla keşif yolculuğuna çıkarır ve benliğinin, fiziğinin, duygularının farkına varmaya başlar. Kimliği, kişiliği hakkındaki düşüncelerini ve çevresini yorumlayabilmeyi bu dönemde öğrenir. Şekillendirdiği çevre algısı, gelecek yıllarının temelini oluşturur. Bu dönemde, kendisi ve çevresi hakkında olumlu duygular geliştiren çocukların, bu duygularını ileriki yıllarında başarılı, meraklı, araştırmacı kişilikler olarak yansıttığı gözlemlenmektedir. Çoklu eğitim sistemi bu nedenle bu dönemde çok önemlidir.
            Öğretmen ve ebeveynler, bu oluşum sürecinde çocuğa yardımcı bir yaklaşım içinde olmalıdır. Örneğin, cinsel kimlik arayışı çocuğun ilk yaşlarından itibaren farkındalıklarından biridir. Bu arayış çocuğun yüzeysel olarak kendi biyolojik cinsiyeti hakkında fikir geliştirmeye çalışma sürecidir. Aile bu dönemde okul psikoloğundan aldığı yardım ve çoklu kaynak çalışmaları ile çocuğun kendi vücudunu tanımasında ve olumlu benlik geliştirmesinde yardım etmeye özen göstermelidir.
Çocukların, yaşla birlikte değişen vücudunu anlamlandırmaları, anne ve öğretmenlerinin de bir zamanlar çocuk olduklarını kabullenmeleri oldukça zordur. Çocuklar için; büyüme, ölüm gibi soyut kavramlar kimlik arayışlarında anlaşılması güç, yavaş gelişim gösteren kavramlardır. Bu nedenle okul ve aile ortak çalışma ile soyut kavramları olabildiğince somut hale getirerek çocuğun kendi kimlik arayışını şekillendirir hale gelmelidirler.
Hazırlanan, hedeflenen bu öğrenme şekli ile çocuğun, benliğini sağlıklı bir şekilde farkına varması sağlanırken aynı zamanda buna uygun yaşamsal beceriler kazandırılması hedeflenmektedir.


Özel NuN İlkokulu Okul Psikoloğu Hilal Burcu Yazıcı

0 yorum